tirsdag 4. november 2014

NY START / OPPDATERING

Ja... etter et langt opphold skall jeg omsider prøve å bli litt flinkere med denne bloggen. Dette er min andre blogg, den forrige skrev jeg ganske mye i og jeg synes det var artig, det som er litt kjedelig er at jeg er ikke flink å skrive på svensk lenger og ikke god nok til å skrive norsk så det blir irriterende nok "svorsk".
Ser at det har skjedd en del, naturlig nok siden sist innlegg. Jeg og Rolf-Rune har fortsatt Vilot og Rejsa :)


Men vi venter i spenning på en (eller to ;)!)liten border collie tispe som flytter inn til oss om tre uker :)




Noen stjerner er i hundehimmelen dypt savnet, spesiellt den tokiga schæferen Lia som jeg delade nesten 11 år med.
Tenk så mye du lært meg.


Fineste, snille, rottisgutten Fenris alias Ferdinand :)


Grunnen til at jeg skal prøve å blogge litt er for å holde motivasjonen oppe gjennom den mørke, kalde vinteren. Vi som trener hund i Mo i Rana står innfør et stort problem vinterstid, det er svært begrensede muligheter å trene innendørs. Ser jo litt på facebook fra andre steder rundt om i Norge og Sverige og kan ikke annet enn å bli litt misunnelig. 
Motivasjonen skal også holdes oppe gjennom å trene en del triks noe jeg og Rejsa drev med når hun var yngre. Vi har egentlig mer en nok å trene på til konkurranse, så strengt tatt burde vi kun fokusert på det, men man kan jo bli litt lei etterhvert. Så det kommer bli en del "trikseinnlegg" fremover. Jeg skal prøve å filme litt, men det blir nok av dårlig kvalitet da jeg kun har telefonen til hjelp. Men skal gjøre et forsøk :) Skal også prøve å få tatt litt bilder under trening :) 
Vi trener som oftest på schäferhundklubben på Mo og RTBK, av og til med NRH. Jeg og Rejsa starter i kl. B-spor og C-rundering (samme for Vilot og Rolf-Rune) til våren. Hvis vi tar en tur til Østlandet til vinteren så starter Rejsa og jeg LP kl. 2 Vilot og Rolf-Rune kl.3. Hovedfokus er bruks :)

Detter er en hundeblogg, men det sklir nok inn litt andre ting og :)

Rejsa nyter båtlivet :)











Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar