mandag 23. februar 2015

Vad jeg vill ha..

Har tenkt litt i det siste på hvor "populært" det er blitt å ha så rolige hunder. Det kan jo være fint i ny å ne, men mange som har det har jo fått det gjennom å forby veldig mange ting som hunder gjør naturlig. Man ser liksom i blikket  på hundene at de har gitt litt opp og det synes jeg er trist. De bare er.

Så vad vill jeg ha...
En hund som tørr å prøve ting uten å lure på om den gjør feil
En hund som er litt rampete og av og til hopper på bordet for å sjekke om det ligger mat der (noe det helst ikke skall gjøre da)
Det skall lyse litt pøbel i øyene på dem :D
Mye initiativ!
Lekelyst (totalt apekatt lek) veldig viktig !!

Jeg belønner en hund som er aktiv, jeg belønner når hunden tar egne initiativ. Noen kanskje synes at hundene mine er ulydige, men ikke jeg, for dette er det jeg vill ha!!
Man får det man belønner :)

Fant en bra link til "passeringstrening" da vill man kanskje ikke ha en apekatt i bånd ;) Rejsa er fin å passere andre hunder med og jeg trener Mia etter samme prinsipper. Nå kan Mia finne på å bjeffe litt og jeg veit hvorfor, hun er valp og jeg har ikke belønnet henne nok mange ganger for å være stille og se på andre. Hun begynner å ta tegninga nå men av og til misslykkes jeg (kommer for nære andre).

Trening på å ikke bjeffe på andre hunder


Rejsa er gira på ball eller om det er en pinne han har :)


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar